Mijn broek past niet meer…

Januari, het moment dat je er vaak achter komt dat de broek die je de hele maand in de kast hebt laten hangen omdat je er netjes bij moest lopen – of de andere uiterste in je trainingsbroek rondliep – niet meer past. Hij wil vaak nog net wel dicht, maar zit net niet helemaal lekker meer en het feit dat hij net in de was is geweest is niet meer als excuus te gebruiken. Het moment om er wat aan te gaan doen! Een van de eerste oplossingen is gewoon weer een poosje wat gezonder gaan eten, minder snoepen letten op de koolhydraten, dus een sneetje brood minder en een beetje salade extra. Maar dat werkt lang niet in alle gevallen nog. Zeker niet als je besloten hebt dat je gewoon lekker wilt blijven leven en niet elke dag als een konijn wilt eten met de lunch, tot groot vermaak van je collega’s.

Sla is alleen voor konijnen
Wat dan nu?

Een paar kilootjes is niet genoeg om een echt dieet voor te gaan volgen, al kan je er over nadenken om eens een eiwitdieet te proberen, zoals van Be-Slank bijvoorbeeld, ik weet het er staat weer dieet in maar dit zijn in de meeste gevallen shakes! Ja dan kan je inderdaad een dieet volgen, maar je kunt er ook voor kiezen om één maaltijd te vervangen per dag door een shake. Grote kans dat je hierdoor net de weegschaal de goede kant op kan laten tikken, zonder dat je hiervoor echt alles moet laten staan wat je lekker vindt. Let wel op dat werkt bij een paar kilootjes als het er meer dan vijf zijn, dan is het tijd om even goed op de rem te trappen. Dan kan je ervoor kiezen om strak op te letten wat je eet, of het eiwitdieet als dieet te volgen – succes gegarandeerd!

 

 

0

Wat zijn de gezondheidstrends voor 2015?

Nu we weer aan het begin van een nieuw jaar staan zijn veel mensen weer bezig met hun gezondheid. Dit kan ermee te maken hebben dat mensen na de feestdagen weer wat beter op willen gaan letten wat ze eten om de december kilootjes er weer af te krijgen. Een ding is zeker aan het begin van het jaar zijn er altijd mensen die fanatiek aan iets nieuws beginnen om er vervolgens vrij snel weer mee te stoppen omdat het niet werkt. Of dat nu een paar maanden vegetarisch of veganistisch eten is, geen frisdrank drinken, minder alcohol drinken of niet meer snoepen is. Of iets simpels als gewoon geen light producten meer aanschaffen. Er zijn diverse dingen aan te halen! Zo zijn er ieder jaar opnieuw gezondheidstrends, voor 2015 zijn er een aantal die doorzetten vanuit voorgaande jaren of dingen die geheel nieuw zijn.

1. Weet wat je eet
2. Wat zit er in mijn voeding?
3. Wil ik al deze medicatie wel?
4. Ik ben zelf verantwoordelijk voor wat ik eet

De eerste is vrij duidelijk, weet wat je eet. Dit kan je op verschillende manieren bekijken: wat zit er in mijn voeding en hoe kan dit bijdragen aan mijn gezondheid. Dat is voor veel mensen de belangrijkste reden, en eveneens een reden om te kiezen voor meer biologische of organische producten. Dit sluit goed aan op het tweede punt, want wat zit er in mijn voeding. Waarmee worden de gewassen ingespoten, welke zoetstoffen worden er gebruikt, wat is Monsanto en zo kan je nog wel even doorgaan. We willen steeds meer en beter weten wat er in onze voeding zit en dan met namen de kleur-, geur-, en smaakstoffen, (kunstmatige) zoetstoffen en andere toevoegingen die schadelijk kunnen zijn.

Medicatie is iets anders, de tijd dat we voor ieder kwaaltje een andere pil hadden is voorbij. We willen weer beter weten waar het voor is, wat het precies doet en belangrijker wat de voordelen zijn van het wel of juist niet gebruiken van de medicatie. Mensen vragen zich bijvoorbeeld af of ze door middel van andere voeding minder medicatie nodig hebben. Waarmee we bij het vierde punt uitkomen, we zijn zelf verantwoordelijk voor wat we eten. Je kunt wel met je vinger gaan wijzen naar de fabrikanten maar wij kopen het en wij stoppen het in onze mond.

0

Even aan m´n moeder vragen

Als je aan je moeder vraagt wat je moet doen als je een paar kilo kwijt wilt raken, zal je merken dat ze in eerste instantie meteen zal zeggen stoppen met snoepen! Maar lang niet iedereen snoept zoveel als dat zij deed – of snoept heel andere dingen. Als je fruit snoept is het helemaal niet verkeerd namelijk! Je moet niet 10 appels of welk fruit dan ook op een dag gaan eten, akkoord, maar fruit is niet slecht voor je. Of zeker minder slecht voor je dan taartjes – om even iets te noemen. Goed, minder snoepen is het dus niet, wat is het volgende dat je kan proberen? Een grotere maat broek kopen. Ja grapjas, dat is je partner! Die vindt je mooi zoals je bent en van je partner hoef je niet af te vallen. Gelukkig doe je dat ook niet voor je partner. Maar het punt hier is dat afvallen voor iedereen anders is, en dat iedereen ander advies heeft. Van veel sambal en chili pepers eten tot gewoon helemaal niet eten. In dit geval lijken beide opties mij niet heel erg gezond, al is dat bij de chili peper nog in welke mate je dat doet overigens.

Een gids

Er zou een gids moeten zijn die altijd een antwoord heeft, je zoekt je leeftijd op, je gewicht op en dan voilà zou er meteen bij moeten staan wat het meest lucratieve is wat je nu kunt gaan doen. Helaas dromen bestaan niet, en dat je meer moet bewegen dat is iets wat we toch wel weten (en vaak niet doen). Volgende, als je dan besloten hebt om een dieet te gaan volgen, welk dieet dan? Stel dat je besloten hebt om een eiwitdieet te gaan volgen, ja welke dan? Eentje met shakes, ja maar welke dan? Het lijkt wel een groot dilemma, en er zou dan ook een eiwitshakes gids moeten zijn om dat probleem weer op te lossen. Je kunt gelukkig met een beetje research prima vinden wat de beste shakes zijn, zodat dat probleem weer opgelost is. Als jij die gids hebt, kan je moeder aan jou komen vragen wat de beste shakes zijn – heb jij een keer het beste advies!

0

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes